fyrtio

på azalee med jazzaren. undviker att se honom i ögonen för det är lite överväldigande. sedan: kan inte sluta titta på hans hand som vilar framför mig på bordet. han pratar om musik och jag börjar hela tiden skratta för att det känns så surrealistiskt att se på honom: en mytologisk figur ur mitt förflutna. sedan: whiskey mittemot varandra på min säng. exakt som förr gravitation. till slut lägger jag pannan mot hans knä. han lägger en hand på mitt huvud. sedan: girighet försenad två år: min hand om hans hals min hand i hans händer ovanför hans huvud min tunga i hans mun. sedan: gula camel på innergården. han sitter på sitsen jag sitter som alltid på bordet. jag känner en väldigt stark attraktion till dig, säger jag, men det är något utöver det. någonting kraftfullt. han säger, mm... när jag är med dig vill jag bara hålla om dig, han skrattar, och jag vill ta i ditt hår. han lägger huvudet mot mitt lår. sedan: i badkaret sover jag i hans famn. vi vaknar, tappar upp nytt varmvatten. igen och igen. ibland vänder jag mig om och vi ser på varann. jag vill skratta och gråta. 7:39 går vi upp ur badet. jag fotar honom när han torkar sig med den turkosa handduken. sedan: han är i mig äntligen.
 
äntligen.
 
utanför en blek morgonhimmel.
 
vi sover närmst. nästipp kind. hand hand. mjuk mage krökt rygg. han snarkar i mitt öra. jag vaknar och kan inte inte se på hans överläpp. rör vid den. när han öppnar ögonen är de bruna fastän hans hår är ljust. och så de ledsna ögonbrynen. han går och kommer tillbaka igen för sina cymbaler.
 
jag är så glad att se honom igen.

spår

lämna ett spår:

namn:
att återvända

e-postadress:

eget tillhåll:

spår:

Trackback
RSS 2.0