fyrtiosju

spår i mina tarotkort. stannar upp för att lukta på en grapefrukt. ligger i soffan och läser donna tartt. det omättliga behovet att skapa. går på jazzspelning med jazzaren. jobbar alldeles för lite. undrar var glädjen befinner sig? en livsbejakande drift som jag inbillar mig enbart är sund. jazzaren säger, du förvånar mig alltid när du pratar, hur du uttrycker dig, dina ordval. det enda jag kan jämföra det med är när någon spelar, improviserar, och det tar en oväntad vändning. någonting originellt som förvånar en och man blir glad. vad fina saker vi har att säga varandra, säger jag. han springer till tåget och jag går på hemköp, drickyoghurt croissant ruccola, är mindre självmedveten nu, hämtar ut ett par gråa new balance. solen tittar till mig och jag skriver till jazzaren, hmm blir glad av att hänga med dig. han skriver, blir också väldigt glad.

spår

lämna ett spår:

namn:
att återvända

e-postadress:

eget tillhåll:

spår:

Trackback
RSS 2.0